برای برداشتن گام های اساسی با هدف ایجاد تحول در شرکت بیمه ای خود نباید  انتخاب ها و تصمیم ها و روش های کاری که در گذشته استفاده کرده ایم را دوباره تکرار کنیم چون آن ها درنهایت،مارا به این نقطه از زندگی و کسب و کار رسانده اند.آن چه قرار است آینده ما را بسازد،قطعا شیوه های کاری و رفتاری گذشته نخواهد بود،دنیا بسرعت در حال تغییر است و هر لحظه بر سرعت تغییرات آن افزوده می شود.اگر می خواهید همچنان در زمین بازی باقی بمانید،باید قوانین بازی را به درستی بدانید و آنها را به خوبی اجرا کنید.رشد پرشتاب تغییرات،برای عده ای وحشتناک و غم انگیز و برای عده ای دیگر،هیجان انگیز و لذت بخش است.آنهایی که قوانین را می پذیرند و با آن همسو می شوند،از آن لذت می برند و آنهایی که بخاطر ترس از تغییر از سوار شدن بر قطار تغییر خودداری می کنند یا از آن پیاده می شوند باید زندگی توام با افسوس و حسرت را تجربه کنند.آنها عدم موفقیت و مشکلات شان را ناشی از ظلمی که از سوی دیگران بر آنها روا داشته شده می دانند.شما همواره درحال انتخاب و تصمیم گیری هستید،چه سوار بر قطار زندگی و تغییرات بشوید،چه سوار نشوید.در هر دو صورت شما تصمیم می گیرید و انتخاب می کنید.یا انتخاب می کنید سوار شوید و در مسیر موفقیت قرار گیرید یا تصمیم می گیرید سوار نشوید و درجا بزنید و یا عقبگرد کنید.اگر فردای بهتری می خواهید،باید آن را بسازید،هیچکس جز شما نمی تواند آن را بسازد بنابراین همین الان اقدام به ساخت فردایی بهتر برای خودتان و آیندگان تان بکنید تا پس از مرگ تان هم جاودانه باشید،پس باید همین الان گام هایی را در راستای ایجاد تحول در شرکت بیمه ای خود آغاز کنید که اساسا این تحول از تغییر خود شما آغاز میگردد.

تحول در بیمه

9گام اساسی برای ایجاد تحول در شرکت های بیمه ای؟

  • گام نخست:نوشتن رویاهای تان و داشتن تصویری روشن و شفاف و دقیق از آینده باعث انتخاب های درست و تصمیم گیری های بهتر خواهد شد.
  • گام دوم:برنامه ریزی برای ایجاد تغییر و تحول
  • از نظر درآمدی در چه جایگاهی می خواهید باشید؟
  • در پی کسب چه جایزه ای هستید؟و چه افتخاراتی را نصیب خود خواهید کرد؟
  • از نظر رشد فردی به چه موقعیتی می خواهید برسید؟
  • از نظر سلامتی چه وضعیتی می خواهید داشته باشید؟
  • چه آدم های مهمی را ملاقات خواهید کرد؟
  • در چه سمینار های آموزشی شرکت خواهید کرد؟
  • چه تعداد کتاب و در چه زمینه هایی مطالعه خواهید کرد؟
  • چه عادت هایی را ترک می کنید؟
  • چه عادت های جدیدی را در خود ایجاد و چه عادت هایی را در خود تقویت می کنید؟
  • شاهکار آینده ام…خواهد بود.(از شکست نترسید،از این بترسید سال آینده در همین جایگاهی باشید که الان هستید.)
  • گام سوم:اجرایی کردن برنامه ها
  • یکی از بزگ ترین موانعی که در مسیر افراد قرار می گیرد،اجرا نکردن برنامه های تنظیمی آنهاست.آنها رویا دارند ،برنامه ریزی هم می کنند ولی در مرحله اجرا مانند اسب های مسابقه هنگامی که آماده پرش از روی مانع می شوند دقیق در مقابل مانع می ایستند.آنها از موانع می ترسند.چرا؟چون موانع را قوی تر از خودشان می بینند و آن را غیر قابل دستیابی تصور می کنند در حالی که کافی است نخستین گام را بردارند و سپس گام بعدی و گام بعدی (کسی که قله را فتح می کند،کسی است که از رختخوابش به قصد قله بلند می شود).این گام در ایجاد تحول در شرکت های بیمه ای بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • گام چهارم:ایجاد مهارت های جدید
  • در مهارت های قدیمی و شیوه های انجام قدیمی بازنگری کنید و دنبال کسب مهارت های جدید باشید و اصلاح و تقویت مهارت های قدیمی تان را هم به برنامه کاری تان اضافه کنید.پرورش مهارت های جدید باعث بالا رفتن سطح پیشرفت شما خواهد و رشد فردی شما را افزایش می دهد و رشد فردی کسب و کارتان را رونق می دهد و همین امر باعث افزایش درآمد و احساس رضایت درونی و انرژی بیشتر می شود.انرژی بیشتر،تلاش بیشتر را به دنبال خواهد داشت و این دور تسلسل ادامه خواهد یافت.(رابطه رشد فردی و ثروتمند شدن،مانند رابطه باتری و دینام است که یکدیگر را شارژ می کنند.)
  • گام پنجم:ارتباط بسازید
  • با خلق ارتباط به ثروت خواهید رسید.اگر بیش از یک میلیون نفر در دنیا شما را بشناسند شما جزو ثروتمندان قرار خواهید گرفت.امروزه شاهد هستیم چهره های سرشناس ورزشی وارد شبکه فروش بیمه شده اند و شهرت برای شان ارتباط می سازد.شرکت های بیمه هم با جذب یک چهره محبوب و شناخته شده به راحتی به بازار بزرگی از مشتریان دست پیدا می کنند پس تلاش کنید کانال های ارتباطی تان را تقویت کنید و در آن ها را در مسیر خودتان قرار دهید تا بیش از پیش دیده شوید.این گام هم در جهت موفقیت فردی و هم در ایجاد تحول در شرکت بیمه ای تان بسیار مهم می باشد.
  • گام ششم:انتخاب الگو
  • در هر حوزه کاری که فعالیت می کنید خواه حوزه هنر باشد خواه حوزه ورزش،نویسندگی،نقاشی،موسیقی،بازاریابی و فروش فرقی نمی کند اگر شما برای خودتان الگو تعریف کنید و از الگویتان پیوری کنید زودتر به مقصد می رسید.چون الگوی شما قبلا این مسیر را طی کرده و از طرفی موفقیت هایش پیش روی شماست و از آن ها انگیزه و انرژی می گیرید و در بین راه دلسرد و ناامید نمی شوید.
  • گام هفتم:مربی داشته باشید
  • هیچ قهرمان جهان و المپیکی بدون داشتن مربی به مقام قهرمانی نرسیده است،مربی باعث می شود شما مسیر اشتباهی را نروید،در بین راه نایستید،لحظاتی که به ادامه ندادن فکر میکنید شما را به سمت جلو هل میدهد و مجبورتان میکند به اهداف کوتاه مدتتان پله پله برسید و تشویقتان می کند از موانع عبور کنید.داشتن یک مربی آگاه،دلسوز و مسئولیت پذیر باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد گرچه به ظاهر باید هزینه ی مربی را بپردازید.هزینه ی داشتن یک مربی به مراتب کم تر از نداشتن مربی است و یک مربی خوب می تواند شما را در ایجاد تحول در شرکت بیمه تان یاری نماید.(اگر از تجربه ی دیگران استفاده نکنید دیگران از تجربه ی شما استفاده می کنند)

  • گام هشتم:خودتان را تکثیر کنید
  • هرچقدر توانایی خودتان را در تکثیر کردن افراد مشابه خودتان بالا ببرید سریع تر به جمع میلیاردر ها خواهید پیوست.تیمی بسازید و کارهایی را که سایر افراد می توانند انجام دهند به آنها واگذار کنید و دنبال کارهایی باشید که فقط از عهده ی خودتان برمی آید.هرچقدر شبکه ی فروشتان قوی تر و گسترده تر باشد شما سریع تر به قله خواهید رسید .اگر از واگذاری کارها و تفویض اختیار بترسید دچار روزمرگی می شوید و از کارهای بزرگ تر و ارزشمند تر باز می مانید.تفکر کارآفرینی را در خودتان رشد دهید.افراد را جذب کنید،به آنها آموزش دهید،رشد فردی شان را بالا ببرید تا تبدیل به یک رهبر کسب و کار شوید.اگر به دنبال شما در کسب و کار کسی در حرکت نباشد شما فقط یک رهرو هستید و اگر افرادی را مشتاق پیروی ار خودتان پرورش می دهید آن گاه تبدیل به یک رهبر کسب و کار خواهید شد.(اگر رویایی دارید تیمی بساز،اگر رویای بزرگی دارید تیم بزرگی بساز)هیچ کس به تنهایی قله ی موفقیت را فتح نکرده است و در کل شما بصورت فردی نمی توانید تحول عظیمی در شرکت بیمه ای خود ایجاد کنید.
  • گام نهم:به روز باشید
  • اگر می خواهید در هر حوزه ای سرآمد باشید باید از زمان جلوتر باشید،باید آینده را به خوبی بتوانید ببینید.(هیچ کس نمی داند آینده چه شکلی است ولی هرکسی می تواند آینده اش را آن طور که می خواهد بسازد.) هر روزه شغل های زیادی از بین می رود ،کسب و کارهای کوچک یا باید درهم ادغام شوند و تبدیل به شرکتی بزرگتر شوند یا صحنه را به کسانی که آمادگی این کار را دارند واگذار کنند.در این حین هرگز نباید از تاثیر آموزش در شرکت های بیمه ای غافل شد،با حضور در سمینارهای آموزشی و هم نشینی با افراد موفق و آینده نگر می توانید در جمع سازندگان فردا قرار گیرید.اطرافتان را پر کنید از این گونه افراد تا از اندیشه های آنها بهره بگیرید.(برای سفر به آینده باید بلیط آن را تهیه کنید)آینده منتظر شما نخواهد ماند،عزمتان را جذم کنید و برای ساختن فردایی بهتر حتی یک لحظه زمان را از دست ندهید.
  • امید است که تمام ما بتوانیم در راستای تحول شرکت های بیمه ای خود گام برداریم تا بتوانیم سبب اعتلای جایگاه شرکت خود در صنعت بیمه شویم و با تسهیل در سفارش بیمه توسط مشتری بتوانیم آرامش خاطر آن ها را فراهم کنیم و بی اعتمادی مردم نسبت به بیمه را کاهش و به تدریج از بین ببریم.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست