رویای تشکیل تیم دارید و این رویای بزرگ شماست؟ می خواهید بدانید که چگونه در بیمه یک تیم فروش الماسی تشکیل دهیم؟

چگونگی جذب نیروهای فروش،یافتن آن ها،شیوه ی یافتن،نگهداری پس از یافتن ،رشد و پرورش و گسترش نیروها از اصلی ترین دغدغه های شرکت های بازاریابی و فروش است.این ها در بیشتر سمینارها و کارگاه های آموزش بیمه اصلی ترین دغدغه ی ذهنی نمایندگان شرکت های بیمه را تشکیل می دهند..پرسش من در قبال سوال های خوانندگان این مطلب این است که ابتدا از خودتان بپرسید چرا می خواهید تیم فروش داشته باشید؟ از این تیم چه انتظاری دارید؟ این تیم قرار است شما را از کجا به کجا برساند؟  شما شاید با خود بگویید که اگر پاسخ آن ها را می دانستیم چرا باید این مقاله را مطالعه می کردیم.من هم کاملا حق را به ذهن پرسشگر شما می دهم،بنابراین اگر قرار است به نتیجه ی ایده آل برسید و موفق به تشکیل تیم فروش الماسی بیمه شوید ابتدا باید خود را آماده کنید و به پرسش های من پاسخ دهید.

تیم فروش بیمه

چگونه در بیمه تیم فروش الماسی تشکیل دهیم؟

  1. چرا می خواهم تیم فروش تشکیل دهم؟
  2. از تیم فروش چه انتظاراتی دارم؟
  3. این تیم قرار است من را به کجا برساند؟
  4. افراد این تیم باید چه کسانی باشند؟
  5. این افراد را از کجا پیدا کنم؟
  6. تیم به چه چیزهایی نیاز دارد؟
  7. تیم به چه کسانی نیاز دارد؟

اگر پاسخ نخستین پرسش شما این است که من تیم را برای افزایش درآمد و رسیدن به پول بیشتر می خواهم و فقط به فکر منافع شخصی خودم هستم ، اطمینان داشته باشید این تیم یا هرگز شکل نمی گیرد یا اگر شکل بگیرد دوام نخواهد آورد و در کمترین زمان ممکن از هم می پاشد.هر کاری که می خواهیم انجام دهیم اگر چرایی محکم داشته باشم با قدرت و انرژی بیشتری به سمت اجرایی شدن آن گام برمی داریم و چنان چه بخواهیم کاری را تیمی انجام دهیم، تمام اعضای آن گروه باید هدفی مشترک و چشم اندازی روشن داشته باشند که منافع تمام اعضا را دربر بگیرد و در این صورت می توان به موفقیت چنین تیمی امیدوار بود.

در پاسخ پرسش دوم باید گفت که لازم است به صورت دقیق و شفاف بدانیم تیم را با چه هدفی تشکیل می دهیم و از تک تک اعضای آن چه انتظاری داریم.همچنین اعضای تیم باید دقیق و شفاف بدانند از آن ها چه انتظاری داریم و در صورت انجام دادن وظایفشان به صورت درست و کامل به چه دستاورد هایی دست خواهند یافت و در صورت موفقیت تیم،چه تغییراتی در روند زندگی شخصی و کاری آن ها به وجود خواهد آمد و عضوی از یک تیم فروش الماسی بیمه شدن چه مزیتی برای آن ها خواهد داشت؟

پاسخ سوال سوم تعیین می کند که تفاوت انجام دادن کار به صورت انفرادی یا گروهی در این است که کارگروهی در صورت انجام دادن درست کار ها، ما را با سرعت بیشتری به جایگاه بالاتر خواهد رساند،بنابراین باید نقشه ی راه و نقطه هدف یا قله ای که انتظار داریم به آن برسیم برای تک تک اعضا مشخص باشد و همه به درستی قله را بشناسند تا بتوانیم در نهایت یک تیم فروش الماسی  تشکیل دهیم.

پاسخ سوال چهارم نشان می دهد که برای داشتن یک تیم الماسی،باید تمام پست های مورد نیاز را شناسایی کنیم،به خوبی بدانیم هر عضو تیم باید چه ویژگی های اخلاقی و چه مشخصاتی داشته باشد،مهارت های مورد نیاز برای احراز آن پست چیست و اینکه آیا فرد انتخاب شده مناسب شغلش هست یا نه.بزرگترین مصیبت در تیم ها این است که فرد انتخاب شده را در جایی قرار دهیم که مناسب با آن جایگاه نباشد.اگر قصد نابودی تیمی را داشتید،افراد آن را سرجای خودشان قرار ندهید و مناسب با آن شغل انتخاب نکنید.

تیم فروش بیمه

اگر قرار باشد در یک جمله پاسخ سوال پنجم را بدهم،می گویم از همه جا. این افراد در اطراف ما پراکنده اند و شاید همه روزه آن ها را ملاقات کنیم ولی آن ها را نبینیم .برای راحتی و سرعت کار ابتدا سراغ موبایلتان بروید،شماره تلفن هایی که می توانند برای تشکیل یک تیم فروش الماسی به شما کمک کنند،برای افرادی که اسمشان را در دفترچه تلفنتان ثبت کرده اید و به نسبت، آن ها را می شناسید پیام دعوت به همکاری بفرستید.این شیوه دو ویژگی ارزشمند دارد اول اینکه می توانید کمک به بستگان،دوستان و آشنایان را در اولویت قرار دهید و دوم اینکه اعتماد دو طرفه باعث سرعت در جذب و مسئولیت پذیری و ایفای تعهدات خواهد شد البته در مواردی هم استثنا وجود دارد و هستند افرادی که ترجیح می دهند با غریبه ها کار کنند تا افراد خودی ولی توصیه من این است که کمک کنید نزدیکان و بستگان را در تیم جا دهید.راهکار بعدی این است که در شبکه های اجتماعی آگهی بدهید،می توانید با ارسال پیامک برای مشتریان حال حاضرتان از آن ها دعوت به همکاری کنید. می توان به این موارد درج آگهی در نشریات هم اضافه کرد البته این شیوه امروزه کاربرد زیادی ندارد و چنانچه آگهی تان با مضمون استخدام بازاریاب حرفه ای بیمه باشد به دو دلیل نتیجه مناسبی نخواهد داشت.یک، بازاریابان حرفه ای در صنعت بیمه بیکار نمی مانند تا در ستون نیازمندی های روزنامه دنبال کار بگردند و اگر هم یک فرد معمولی باشند و هیچ آشنایی با بازاریابی بیمه نداشته باشند،یا از سر بیکاری و استیصال به سمت ما می آیند یا اینکه با دیدن آگهی استخدام بازاریاب حرفه ای به دلیل ترس از اینکه توانایی انجام دادن این کار را ندارند از تماس گرفتن با شما خودداری می کنند.

شیوه ی پیشنهادی بعدی،استفاده از ارتباطاتمان است و اینکه با شیوه ارجاعی افراد را جذب کنیم.اگر نگاهمان به انسان های اطرافمان چهار بعدی باشد می توانیم بیشترین استفاده را از فرصت های پراکنده اطرافمان بکنیم.چگونه افراد را چهار بعدی ببینیم؟

  1. هرکس می تواند مشتری باشد.
  2. هرکس می تواند به ما مشتری معرفی کند.
  3. هرکس می تواند بازاریاب ما باشد.
  4. هرکس می تواند به ما بازاریاب معرفی کند.

شیوه ی بعدی بازاریاب های پاره وقت اند که می توانیم آن ها را از بین افراد شاغل در سازمان ها،کارخانجات و ادارات انتخاب و از آن ها دعوت به کار کنیم و مهارت های لازم را به آن ها آموزش دهیم.روش دیگر، جذب افراد شاغلی است که با ما ارتباط مستقیم دارند،به عنوان مثال آرایشگران مردانه و زنانه.این دسته از افراد به دلیل اینکه مشتریانشان مجبورند بیشتر از نیم ساعت در کنار آن ها باشند و چون فعالان در این شغل چانه گرمی دارند،می توانند بازاریابان و فروشندگان موثری باشند.قشر بعدی، رانندگان آژانس های تاکسی تلفنی و اینترنتی و همچنین فروشندگان سایر رشته ها می توانند ما را در تشکیل یک تیم فروش الماسی در بیمه یاری نمایند.

پاسخ سوال ششم این است که تیم ها به چشم انداز،ماموریت،انگیزه،هدف،آمادگی ذهنی،روانی،مهارتی و جسمانی تک تک اعضا ،آموزش و به روز شدن فضای کار مناسب و متناسب،ابزار کار مناسب و به روز و سرمایه مالی نیاز دارند.

در نهایت پاسخ سوال هفتم هم مبنی بر اینکه تیم فروش به چه کسانی نیاز دارد،بدین قرار است که تیم های الماسی فروش نیازمند نیروی انسانی مناسب و کارآمدند.نیروهایی که بهتر است در سازمان خودتان کشف کنید،آموزش بدهید و آن ها را از یک نیروی مبتدی به یک نیروی حرفه ای تبدیل کنید.این دسته از افراد تعهدشان به شما و ماندگاری شان در تیم بیشتر است.تیم نیازمند کاتالیزور است ،یعنی افرادی که توانایی به حرکت درآوردن دیگران را داشته باشند.هر تیم الماسی فروش نیازمند طبقه بندی افراد در جایگاه های متفاوت است.این طبقات شامل فروشنده،سرپرست فروش،مدیر فروش و مدیر ارشد فروش است.طبقه بندی کردن این افراد باعث ایجاد انگیزه برای رشد و تلاش بیشتر خواهد شد.تیم ها همچنین به مربی نیاز دارند و نقش آن ها در تیم موثر و انکار ناپذیر است.شما هیچ قهرمان جهان و المپیکی را در دنیا نمی توانید پیدا کنید که بدون داشتن مربی بتواند به مدال دست یابد یا از سکوهای جهانی بالا برود،بنابرابن یک تیم فروش الماسی قدرتمند نیازمند یک مربی با تجربه و قوی است.اگر تیم مربی نداشته باشد،مطمئن باشید یک جای کار می لنگد و مسیر طولانی تر خواهد شد. همچنین مجبور می شویم هزینه های گزافی را بپردازیم و از رسیدن به هدف تشکیل یک تیم فروش الماسی بیمه دورتر شویم.

تیم فروش بیمه

حال پرسش بعدی این است که چه کسی را باید به عنوان مربی انتخاب کنیم؟ باید کسی را به عنوان مربی انتخاب کنیم که حق یاد دادن این حرفه را داشته باشد.چه کسی این حق را دارد؟ کسی که خودش آن را انجام داده باشد.پس باید برویم و پرس و جو کنیم . کسی را بیابیم که صاحب صلاحیت باشد.وظیفه حرفه ای مربی ها همین است و می توان به آن ها پول داد تا مربی ما شوند.به جای اینکه دنبال این باشید که چرخ را دوباره از نو اختراع کنید . پول و زمان را از دست بدهید،از آن هایی که پیشتر این کار را انجام داده اند استفاده کنید و حتی آموزش و هزینه های آن ها را بپردازید تا کار برای تان ارزان تر و در زمان کوتاه تر تمام شود.در نهایت یک تیم الماسی به بخش روحیه و رفاه کارکنان نیاز دارد.این بخش نیز در پیشبرد اهداف تیم اهمیتی شایان توجه دارد.وظیفه این قسمت،شناسایی شخصیت رفتاری نیروهای تیم و انگیزه های آنان است تا بر اساس آن ها میزان بهره وری تیم مشخص شود و با ترکیب این موارد،موفق به تشکیل تیم فروش الماسی در بیمه شویم.اکنون به چگونگی حفظ و گسترش تیم می رسیم،افراد زمانی در تیم شما ماندگار خواهند شد که حضور در تیم برایشان به صورت مستمر ارزش آفرینی کند و باعث رشد و تعالی آن ها شود.همواره ار خودتان بپرسید آیا تیمی را تشکیل داده ام که بهترین های حوزه ی کاری ام،آرزوی حضور و همکاری در آن را داشته باشند؟

اگر می خواهیم در آینده حضور داشته باشیم باید یا تیم قدرتمند بسازیم یا عضوی از یک تیم قدرتمند باشیم.آیا آمادگی دارید در راستای ساختن دنیایی بهتر برای زندگی دستان دیگران را بگیریم؟آیا آمادگی دارید در راستای ایجاد تحول در شرکت بیمه ای خود گام بردارید؟ باید بدانید چه کاری را انجام دهید و چگونه آن را انجام دهید.باید بدانید چگونه سولات خود را در مورد بیمه بخصوص بیمه عمر پاسخ دهید.

همواره به یاد داشته باشیم که ما هم می توانیم در تغییر دادن دنیا نقش داشته باشیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست