آموزش افراد در شرکت های بیمه ای نکته ای بسیارمهم است زیرا افراد ماهر و مسلط به امور بیمه ای میتوانند با دانش خود سرویس های مناسبی را به مشتری های ما ارائه بدهند و از مرحله ی فروش تا لحظه ی ایجاد خسارت، رضایت مشتری ها را بدست آورند.

متاسفانه در صنعت بیمه نبود سیستم آموزشی مناسب در رده های سازمانی ودر شبکه ی فروش به چشم میخورد که البته در دهه ی اخیر وضعیت آموزش در شبکه ی فروش روبه بهبود بوده است و منابع آموزشی مفیدی در سطح بازار در این حوزه وجود دارد اما کافی نمی باشد.آموزش در شرکت های بیمه ای_شرکت پشتوانه ی فردای سبز

 

 

آموزش افراد در شرکت های بیمه ای چه مزایایی دارد؟

آموزش افراد در شرکت های بیمه ای_شرکت پشتوانه ی فردای صبح 

  • آموزش افراد در شرکت های بیمه ای نقش مستقیمی در افزایش بهره وری کارکنان دارد،کارکنانی که به خوبی آموزش دیده باشند عملکرد بهتری خواهند داشت و منجر به صرفه جویی در وقت،هزینه و منابع شرکت می شوند.
  • آموزش منابع انسانی مهارت های کارکنان را افزایش می دهد و باعث استقلال عملکردی و شخصیتی آن ها میشود.
  • زمانیکه افراد شرکت به خوبی آموزش دیده باشند با وظایف و اختیارات خود آشنایی کامل دارند و در نتیجه نیاز کمتری به نظارت مدیران دارند.
  • بسیاری از خطاها در شبکه فروش و صدور درصنعت بیمه به دلیل کمبود دانش و مهارت کافی افراد است.
  • آموزش منابع انسانی مهارت های لازم را در زمان مناسب در اختیار کارکنان قرار می دهد و هرچقدر که کارکنان آموزش بیشتری دیده باشند احتمال خطای آن ها که منجر به زیان های جبران نشدنی می شود را کاهش می دهد.
  • اموزش افراد در شرکت های بیمه ای شرایطی را برای کارکنان به منظور انتقال ایده های خود به مدیران فراهم می کند،در این فضا افراد تمام استعداد های نهفته خود را نشان می دهند و چه بسا بتوان از میان آنها مدیران آینده ی شرکت را نیز انتخاب کرد و برای نسل های مدیریتی بعدی برنامه ریزی کرد.
  • ایجاد مجموعه ای از کارکنان آموزش دیده در رشته های مختلف بیمه از بازاریابی تا صدور باعث میشود هنگامیکه یکی از کارکنان به طور غیر منتظره شرکت را ترک کرد جای خالی او سریعا پر شود.کارکنان می توانند در زمینه های اضافی مانند فروش،خدمات مشتریان،کارشناسی و صدور در صنعت بیمه آموزش ببینند،این آموزش های افراد در شرکت های بیمه ای چند منظوره است و  باعث میشود روحیه ی تیمی نیز افزایش پیدا کند و باعث شود کارکنان چالش هایی که همکارانشان با آن مواجه هستند را دقیق تر بشناسند.
  • آموزش منابع انسانی باعث می شود کارکنان در مجموعه رضایت بیشتری داشته باشند،این رضایت خاطر با نشان دادن توانایی ها در شغل نشان داده میشود و ارائه ی بهترین سرویس و خدمات را به مجموعه و مشتری وظیفه خود میدانند.
  • ترک شغل از سوی کارکنان برای شرکت از دو جنبه مالی و زمانی دارای هزینه میباشد.اموزش افراد در شرکت  های بیمه ای احساس اعتماد و امنیت در ذهن کارکنان به وجود می اورد و امنیت خاطر را در محیط کاری به آن ها تزریق می کند در نتیجه درصد کارکنانی که مجموعه را ترک و یا از انجام کار غیبت می کنند به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
  • بسیاری از کارکنان نقطه ضعف های خاصی در محیط کاری خود دارند که مانع تلاش بیشتر و رسیدن به بهترین نتیجه در آنها میشود،یکی از اهداف اصلی آموزش افراد در شرکت های بیمه ای حذف این نقطه ضعف ها با تقویت مهارت های کاری و از میان برداشتن موانع درون سازمانی است.آموزش افراد در شرکت های بیمه ای که به خوبی برنامه ریزی شده باشد به کارکنان برای کسب مهارت ها ودانش های مورد نیازشان کمک میکند،وقوع این اتفاق منجر به یکپارچگی مجموعه میگردد و در نتیجه همه ی کارکنان قابل اعتماد می شوند و لازم نیست مجموعه فقط به تعدادی از کارکنانش تکیه کند.
  • برنامه ی آموزشی افراد در شرکت های بیمه ای  اگر به خوبی سازماندهی شده باشد بصورت منسجم مهارت و دانش کارکنان را افزایش می دهد.دسترسی دائمی به آموزش به ما این اطمینان را میدهد همه کارکنان تجربه و دانش منسجمی درباره ی وظایف و روال کاری دارند،نکته ای که وقتی صحبت از سیاست ها وروال کاری مجموعه میشود اهمیت ویژه ای پیدا میکند.وقتی همه ی کارکنان دانش و مهارت کافی داشته باشند وظایف و کارها در زمان مقرر انجام میشوند و ابهامی در نحوه ی کارها باقی نمی ماند.
  • آموزش سازمان یافته توسط مربیان مجرب زمان مورد نیاز برای آموزش را کاهش می دهد،اگر کارکنان بخواهند از طریق آزمون و خطا موارد ضروری را یاد بگیرند نیاز به زمان زیادی دارند و در نتیجه هم رضایت بخش نخواهد بود.آموزش و توسعه افراد در شرکت های بیمه ای  اطمینان حاصل می کند تمامی روش های صحیح انجام کارها در کمترین زمان ممکن به کارکنان آموزش داده می شود.
  • آموزش افراد در شرکت های بیمه ای  سبب تشویق افراد به کار تیمی میگردد و کارکنان را تشویق به یادگیری وسبب انتقال دانش و تجربیات بین کارکنان می گردد.
  • آموزش افراد در شرکت های بیمه ای_شرکت پشتوانه ی فردای سبز
  • آموزش منابع انسانی منجر به افزایش دانش و مهارت های شغلی کارکنان در تمامی سطوح می شود و باعث گسترده تر شدن افق های دانش ،شعور و شخصیت فردی کارکنان میگردد.
  • استفاده بهینه از منابع آموزش و توسعه منابع انسانی با فراهم آوردن فرصتی گسترده برای افزایش مهارت های فنی و رفتاری کارکنان در نهایت سبب صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از منابع محدود مجموعه میگردد.
  • آموزش افراد در شرکت های بیمه ای سبب افزایش سود دهی در تراز های مالی و بازدهی مثبت شرکت میگردد و سرعت رشد و پیشرفت آن را دو چندان می کند
  • آموزش منابع انسانی سبب درک درست کارکنان از سیاست های مجموعه و اجرای بهتر و دقیق تر این سیاست ها می شود که در نهایت منجر به رسیدن مجموعه به اهداف کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت خود می شود.

 

با توجه به برسی های انجام شده رابطه ی معنا داری بین تاثیر اموزش افراد در شرکت های بیمه ای بر افزایش بهره وری و بهبود عملکرد کمی و کیفی کارکنان وجود دارد. و این امر بر تسریع روند سفارش بیمه تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست