چگونه سریع تر و راحت تر بیمه عمر بفروشیم، این شاید سوال و آرزوی تمام افراد شاغل در صنعت بیمه باشد.یکی از رایج ترین ایرادهایی که افراد شبکه فروش بیمه عمر از مشتریان می گیرند این است که مشتریان برای نخریدن بیمه عمر بهانه های متفاوت می آورند و حاضر به خرید بیمه نامه نیستند.این بهانه ها باعث خستگی،دلسردی و ناامیدی ما شدند و ادامه این روند باعث تخریب روحیه و افسردگی می شود.در این موارد گاهی حق با فروشندگان است ولی در بیشتر موارد حق با مشتریان است و اگر بخواهیم به صورت درصدی نظر بدهیم باید بپذیریم که هشتاد درصد این موارد بهانه هایی که فروشندگان می آورند و بیست درصد آن را می توانیم به مشتریان نسبت بدهیم که می توان آن را به کمتر از این مقدار رساند.اکنون پرسش این است که چگونه می توانیم کفه ترازوی مخالفت های مشتریان را به نفع خودمان تغییر بدهیم؟برای اینکه بدانیم چگونه سریع تر و راحت تر بیمه عمر بفروشیم ابتدا لازم است به چند پرسش پاسخ دهیم.

فروش بیمه

  1. مردم چرا بیمه عمر می خرند؟
  2. مردم چه زمانی بیمه عمر می خرند؟
  3. مردم چه بیمه عمری می خرند؟
  4. مردم از چه کسی بیمه عمر می خرند؟
  5. مردم چه بیمه نامه ای می خرند؟

اگر موفق شویم پاسخی درست به این پرسش ها دهیم ،کار فروش راحت تر و سریع تر خواهد شد.

 

پرسش1:مردم چرا بیمه عمر می خرند؟چون می خواهند آرامش فکری داشته باشند و در مسیر ناشناخته رو به آینده بتوانند با خیال راحت از تلاطم و استرس ها عبور کنند.آن ها می خواهند با خرید بیمه عمر دغدغه هایشان را به شرکت های بیمه بسپارند.آن ها بیمه عمر میخرند چون نگران آینده ی فرزندانشان اند که در زمان نیاز به حمایت های مالی پدر و مادر تنها نماند و نیازمند دیگران نشوند.مردم بیمه عمر می خرند چون نگران دوران بازنشستگی شان اند و الان می بینند بازنشستگانی که سی سال از بهترین سال های عمرشان را به کار کردند و به امید استراحت و رفاه و لذت بردن از دوران بازنشستگی تلاش کرده اند ، امروز باید با کار کردن در آژانس های تاکسی تلفنی و اینترنتی و دیگر شغل ها با درآمد پایین ، تا لحظه ای که توان جسمی دارند از خودشان کار بکشند تا بتوانند از پس هزینه هایشان برآیند و در برابر خانواده و عروس و داماد و نوه هایشان آبرو داری کنند.آن ها بیمه عمر می خرند که در زمان از کار افتادگی برای تامین هزینه های روزمره زندگیشان دست به گدایی نزنند،آن ها بیمه عمر می خرند که در زمان بیماری و رو در رو شدند با هزینه های سرسام آور و کمر شکن بیمارستانی یاور و حامی داشته باشند و این ها دلایلی است که باعث می شود مردم بیمه عمر بخرند.آیا محصولی که  شما ارائه می دهید این نیاز ها و دغدغه های مشتریان را برآورده می کند؟ اگر مطمئنید که چنین می شود پس مطمئن باشید اگر مشتری به چنین درکی برسد با این دلایل به طور قطع بیمه عمر می خرد.

پرسش2:مردم در چه زمانی بیمه عمر می خرند؟مردم زمانی بیمه عمر می خرند که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های ضروری و اولیه زندگی شان را داشته باشند و به دلیل مازاد درآمد نسبت به هزینه ها به فکر خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری برای آینده شان می افتند.آن ها  زمانی این بیمه نامه را میخرند که به اعتماد کامل از حسن اجرای قرارداد برسند و مطمئن شوند شرکت های بیمه متعهد به اجرای مسئولیت هایشان در قبال مشتریان خواهند بود و در روز نیاز آن ها را تنها نمیگذارند و به حال خود رهایشان نمیکنند.اگر مطمئنید این امنیت خاطر را برایشان فراهم میکنید بدانید مردم برای خرید از محصول شما استقبال خواهند کرد

پرسش3:مردم چه بیمه عمری میخرند؟مردم بیمه عمری را میخرند که مطمئن شوند بهترین و کامل ترین بیمه نامه است،توانایی حل مسائل و مشکلاتشان را در روز نیاز به بیمه دارد،هماهنگی کامل بین نیازهای مشتری و خدمات ارائه شده و تضمینی این بیمه نامه را دارد و این بیمه نامه دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارند یعنی اکسیری که در پی آن اند.

پرسش4:مردم از چه کسی بیمه عمر میخرند؟مردم از کسی بیمه عمر میخرند که توانایی شناسایی کامل نیازهایشان را داشته باشدمانند پزشکی که پس از معاینه کامل بیمار،بیماری او را به درستی تشخیص دهد و بتواند نسخه ای مناسب و درمانگر برای بیمارش بپیچد.همچنین توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتری و هوش ارتباطی و  هوش کلامی موثر هم داشته باشد.

فروش بیمه

مردم از کسی بیمه عمر میخرند که قدرت نفوذ کلام و قدرت برقراری ارتباط موثر با آن ها را داشته باشد و مطمئن شوند در زمان نیاز در مقابل شرکت های بیمه توانایی حمایت از آن ها را دارد،آن ها را در لحظات بحرانی تنها نمی گذارد و به حال خود رهایشان نمی کند و همچون خانواده خود از آن حمایت می کند.مردم از کسی بیمه عمر میخرند که در امور فنی و تخصصی مهارت های لازم را داسته باشد و همچون مشاوری صادق و درستکار بهترین گزینه ها را به آن ها معرفی کند و مطمئن باشند خرید از چنین شخصی حاشیه امن و سود ان ها را تضمین خواهد کرد.آن ها دنبال کسی اند که پایان فروش و نهایی کردن آن را پایان ارتباطشان تلقی نمی کند،بلکه پایان فروش برای او سرآغاز ارتباطی مستحکم خواهد بود و همواره در کنارشان خواهند ماند.مردم از کسی بیمه عمر میخرند که از او خوششان بیاید و او را در ذهنشان دوست داشتنی و به یاد ماندنی باشد.آیا توانایی برآورده کردن این خواسته های مشتریان را دارید؟آیا مثل مادربزرگ ها به یاد ماندنی اید؟آیا می دانید چرا مادربزرگ ها به یاد ماندنی اند؟مادربزرگ ها سه ویژگی دارند:

1.آن ها با داستان های جذاب و درس هایی که در قالب داستان به ما می آموختند،ماندگار شدند.

2.ان ها با خوراکی های منحصر به فردشان و طعم های به یاد ماندنی را در ذهن ما ماندگار کردند.

3.آن ها حمایتگر بودند،در مقابل خطرات و اسیب هایی که ما را تهدید می کرد مقتدرانه و با قدرت ظاهر می شدند و حائلی بودند بین ما و خطرات.

تجربه شخصی من از مادربزرگم زمانی بود که پدرم مرا به تنبیه بدنی تهدید می کرد.مادربزرگم بدون هیچ ملاحظه ای وارد ماجرا می شد و بین من و پدرم قرار می گرفت،اگر جایی در مقابل پدرم کم می آورد،شروع به تهدید ترک خانه یا حرام کردن شیرش می کرد،اگر این دو مورد موثر واقع نمی شدند،تهدیدها را شدیدتر می کرد و از آخرین حربه مادری اش که نفرین بود استفاده می کرد و او در نهایت پیروز میدان و موفق می شد با حمایت قدرتمندانه اش مانع کتک خوردن من می شود.در سایه ی مادربزرگم احساس امنیت و آزادی می کردم.آیا شما در مقابل شرکت تان چنین قدرت و اقتداری برای حمایت از منافع مشتری هایتان دارید؟اگر پاسختان مثبت است به شما تبریک می گویم ،چون با این ویزگی ها به باشگاه فروشندگان حرفه ای بیمه عمر راه پیدا کرده اید.کافیست در شراطی که به ناحق مشتری شما مظلوم واقع می شود و حق و حقوقش تضییع می شود،از طرف شرکت مطبوعتان آن ها را تهدید به ترک سازمان کنید و به همکاری تان خاتمه دهید.این ها چیزهایی است که باعث می شود مشتری شما از تصمیم گیری و انتخاب شما به عنوان نماینده بیمه و فردی که از او بیمه نامه اش را خریده است،احساس رضایت خاطر و آرامش کافی و لازم کند.در این صورت است که یک مشتری معمولی را می توانید به یک طرفدار دو اتشه و سینه چاک تبدیل کنید و حتی فراتر از این بروید و یک شرکت تجاری در کنار شما ماندگار شود.

با پاسخ گویی به این پرسش ها شما فقط پنجاه درصد راه را برای فروش طی کرده اید و هنوز راه زیادی تا فوق ستاره شدن در فروش بیمه عمر باقی مانده است. در مسیر باقی مانده با پاسخ دادن به مهم ترین پرسش زندگی تان می توانید گام های نهایی را بردارید و سرافراز و سربلند از این میدان بیرون بیایید و آن اینکه،چرا شما بیمه عمر می فروشید و بیانیه ماموریتی شما چیست؟پاسخ به این پرسش است که مرز بین یک نماینده معمولی با یک فروشنده حرفه ای یا فوق ستاره فروش را مشخص می کند.حتی همین پاسخ می تواند مزیت رقابتی شما نسبت به سایر همکارانتان باشد.اگر شما برای حفظ و تامین منافع شخصی و به دست آوردن پول و پرداخت هزینه های زندگی خود و خانوادتان می فروشید،شک نکنید با به دست آوردن مقداری پول و گذراندن چند روز و ماه و سال رکود و سرنگونی شما با سرعت به سر خواهد رسید یا اینکه با به دست آوردن پول مورد نظر و نیازتان،به مرحله اشباع خواهد رسید و از گردونه رقابت ها خارج خوهید شد.

فروش بیمه

اگر دلیل محکم و ارزشمند برای انجام دادن کارتان دارید و نخست انسان ها برایتان مهم اند سپس فروش محصولتان،اگر در کارتان رشد و  شکوفایی اقتصاد،مردم و سرزمینتان را مدنظر قرار داده اید،اگر در بیانیه ماموریتی تان منافع مشتری را بر منافع شخصی خود ترجیح داده اید،باز هم به شما تبریک میگویم،چون در آستانه قرار گرفتن در گروه ثروتمندان صنعت بیمه هستید و در ضمن اینکه ثروتمند می شوید،قطعا پولدار هم خواهید شد؛ولی اگر به ثروتمند شدن فکر نمی کنید و فقط با هدف پول دار شدن بیمه عمر می فروشید ،برای شما متاسفم،چون دیری نخواهد پایید که مجبور می شوید صحنه را به نفع رقبا ترک کنید ،زیرا پولدار ها قدرتشان را در پولشان می دانند و به محض از دست دادن پولشان یا بسته شدن مسیر درآمدشان،مستاصل و درمانده خواهند شد؛ولی ثروتمندان با از دست دادن پول هایشان با تکیه بر ثروتشان که مشتریان سینه چاکشان بخش عمده این ثروت را تشکیل می دهند،دوباره می توانند به صحنه رقابت برگردند و حتی قوی تر از پیش و این یعنی فوق ستاره فروش بیمه عمر شدن و راه یافتن به باشگاه نوابغ فروش بیمه عمر M.D.R.T ،میز گرد میلیون دلاری که عضویت در این انجمن باعث افتخار هر فروشنده بیمه عمر در جهان است و امیدوارم شاهد حضور شما خواننده ی گرامی در جمع نوابغ فروش بیمه عمر جهان باشیم.همواره باید در جهت پاسخ دادن به سوالات خود گام بردارید به خصوص سوال همیشگی:بیمه عمر خریدنی است یا فروختنی؟ و یا  اینکه چگونه در بیمه تیم فروش الماسی تشکیل دهیم؟ پاسخ این سوالات به سرعت ایجاد تحول در شرکت بیمه ای شما منتج می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست