چگونه حاشیه سود خود را در بیمه افزایش دهیم؟ تا به حال از خودتان پرسیده اید چند شرکت در دنیا وجود دارد که گوشی موبایل تولید می کند؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید چند شرکت در دنیا لباس های مردانه،زنانه و بچگانه تولید می کنند؟ راجع به شرکت های خودرو ساز چطور؟ آیا در مورد آن ها هم فکر کرده اید؟ از خودتان پرسیده اید چرا بعضی ها ورشکست می شوند و بعضی ها فقط زنده اند تا در بازار باشند (فقط همین!)؛ اما بعضی ها روز به روز و حتی ساعت به ساعت به درآمد و سودآوری شان افزوده می شود؟

حاشیه سود بیمه

چگونه حاشیه سود خود را در بیمه افزایش دهیم؟

پاسخ این پرسش ها را از دو سفر با ارزش خارجی به کشور های ژاپن و هلند گرفتم. در سفر اول به ژاپن و بازدید از شرکت های متفاوت ژاپنی،با حضور در انستیتو PHP از آقای کونوسوکی ماتسوشیتا،بنیان گذار کمپانی پاناسونیک،مطالب زیادی یاد گرفتم؛او رهبری و مدیریت را در سازمان ها آموزش می دهد و همین آموزه ها ژاپن را به افتخار آسیا تبدیل کرده است.

1. کاری را دوباره انجام نده،مگر آنکه بهتر از آنچه دفعه پیش انجام دادی باشد.

2. کاری را انجام نده مگر برای ارضای ارزش های درونی خودت.

3. هر کاری که انجام می دهی باید روی آن نام کشورت حک شود؛ آیا حاضری برای راحتی خودت کشورت را بدنام کنی؟

4. کارها را فقط برای کسب پول و درآمد انجام نده،بلکه از انجام دادن آن ها لذت ببر.

5. اگر از کاری لذت نمی بری و انجام دادن آن تو را به وجد نمی آورد،بدون هیچ گونه معطلی رهایش کن.

در نهایت آموزش هایی را که دیدم می توان در دو جمله خلاصه کرد:

1.هر روز بهتر از دیروز

2.امروز برای فردا

«البته نه به عنوان یک شعار» بلکه به عنوان یک اصل و منشور سازمانی آن ها را به فرهنگ سازمانی و ماموریتی در زندگی مان تبدیل و در همه مراحل زندگی و کسب و کارمان به آن ها عمل کنیم. آنچه در سمینار پنج روزه آنتونی رابینز در شهر آمستردام هلند آموختم این است که اگر میخواهید حاشیه سود شما به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند،لاکچری باشید و وارد باشگاه لاکچری ها شوید.

شاید از خودتان بپرسید چه الزامی داردکه با لاکچری ها در ارتباط باشیم؟ شاید بگویید این افراد خودخواه و مغرورند،خیرشان به کسی نمی رسد و…،من به شما حق می دهم،حتی اگر بیشتر از این ها بگویید باز هم به شما حق می دهم،می دانید چرا؟ چون من هم مثل شما فکر می کردم. من هم فکر می کرده ام این آدم ها از دماغ فیل افتاده اند و افراد معمولی را به جمع خودشان راه نمی دهند؛ولی نمی دانستم چرا این رفتار را با افراد معمولی می کنند و چرا رفتار خوبی با آن ها ندارند تا زمانی که پای من به باشگاه لاکچری ها باز شد و با آن ها رفت و آمد و نشست و برخاست بیشتر کردم. کم کم متوجه شدم چقدر راجع به این افراد بد قضاوت می کردم.

این افراد آدم هایی مهربان،ارزشمند و سخاوتمندند،منظورم از سخاوت این نیست که پولشان را بدون دلیل و بدون هیچ حساب کتابی به هر کسی که بخواهد می دهند،بلکه برعکس،آن ها خیلی هم دقیق اند،برای پولشان ارزش قائل اند و از آن مهم تر ارزش وقتشان را می دانند و اجازه نمی دهند افراد معمولی به پول و زمان و از آن مهم تر،به نگرش مثبتشان آسیب برسانند.

برای وارد شدن به این باشگاه و حضور در جمع این افراد ابتدا باید قوانین آن ها را به خوبی بشناسید. بپذیرید،به آن ها احترام بگذارید  و کامل و دقیق آن ها را رعایت کنید. پیش از این ها باید نکاتی را بدانید، چرا می خواهید به این باشگاه وارد شوید؟ در صورت پذیرفته شدن در این باشگاه چه تغییراتی در زندگی شما ایجاد خواهد شد؟ به چه دستاوردی خواهید رسید؟ در مقایسه با افراد معمولی چه ویژگی یا وجه تمایزی دارید که خودتان را شایسته ورود به این باشگاه می دانید؟ چرا اعضای باشگاه باید شما را بپذیرند؟

حاشیه سود بیمه

آیا تمایل دارید یک تجربه شخصی را با شما در میان بگذارم؟

برای مصاحبه استخدامی  به ملاقات مدیر عاملی رفتم که بعد ها او را در مقام رهبر،مراد و مرشدم در تمام دوران زندگی پذیرفتم و تبدیل به یکی از اسطوره های زندگی ام شد. او کسی نیست جز آقای احمد رمضانی. هنگام مصاحبه یک سوال از من پرسید،اینکه در حوزه کاری ام چه رویایی دارم. پاسخ دادم:«آرزو دارم بک روز در شرکت انگلیسی مادرکر در مقام مدیر بخش طراحی کار کنم.» همین یک پرسش و همین یک پاسخ برای استخدام من کافی بود و سال ها در کنار این مرد بزرگ رشد و موفقیت های زیادی را تجربه کردم و تا سطح مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره شرکت های گوناگون این مرد بزرگ پیش رفتم و سهم زیادی از دستاورد هایم را مدیون درس های ارزشمند اویم که راه ورودم را به باشگاه لاکچری ها هموار کرد . در جمع لاکچری ها آموختم «چگونه با کمترین هزینه،بیشترین دستاورد را داشته باشم».

شخص دومی که در زندگی و کسب و کارم تاثیرگذار بود،آقای رضا حمیدی،بنیان گذار شرکت فرش مشهد و چرم مشهد،است. هنگام حضور در جلسه مصاحبه استخدامی،او از من پرسید که چرا کت و شلوار هاکوپیان پوشیده ام در حالی که با نصف این پول و حتی کمتر می شود لباس های ترک و … خرید. من در پاسخ گفتم که به دلایل حمایت از کالای داخلی و کمک به رشد اقتصادی کشورم و صنایع داخلی. همین پاسخ باعث شد تا پایه های یکی از بهترین پوشاک چرم خاورمیانه با دست من بنا شود. برای ورود به باشگاه لاکچری ها باید لاکچری فکر کنید،لاکچری عمل کنید و لاکچری صحبت کنید.

حال برگردیم به اصلی که آموختیم چگونه با صرف کمترین انرژی ،بیشترین ارزش را خلق کنیم. فرض کنید شما فروشنده ساعتید و قیمت خرید ساعت های شما 30 هزار تومان است،100درصد سود هم برای آن ها در نظر می گیرید و هر کدام را به مبلغ 60هزار تومان می فروشید،در حالی که فروشنده دیگرساعت های 10میلیون تومانی می خرد و با 20درصد سود برای هر ساعت در نظر میگیرد،او چقدر سود می برد؟ حتی با 20درصد مبلغ 2میلیون تومان؟ در ازای هر یک ساعتی که به افراد لاکچری فروخته می شود،باید 67 ساعت به افراد عادی فروخته سودتا به سطح میران درآمد یکسان برسند و اگر قرار باشد ساعت ها را با سود 20درصد بفروشند،فروشنده معمولی باید 333 ساعت بفروشدتا به 2میلیون تومان برسد.

اما مشتریان ارجاعی از هر طرف چگونه عمل می کنند؟ کسی که ساعت 12 میلیون تومانی می خرد برای شما هم مشتری 12 میلیون تومانی می فرستدو کسی که ساعت 36 هزار تومانی می خرد،برایتان مشترب 36هزار تومانی مبفرستد. به همین سادگی سودآوری شما افزایش پیدا می کند،حاشیه سودتان بیشتر می شود،کم کم اطراف شما از ادم های لاکچری پر می شود،با آن ها ارتباط بیشتری می گیرید و اسمتان در فهرست مشتریان آن ها قرار می گیرد. همین قضیه باعث می شودشما برای رشد و توسعه شخصی و دائمی در تمام حوزه زندگی تان تلاش کنید.

وقتی لباس های شما لاکچری شد ،سر و کله شما در چنین فروشگاه های پیدا می شود. مدیران این فروشگاه ها مشتریان شما هم می شوند. در زمینه خودروتان هم همین اتفاق می افتد و به همبن شکل سراغ باشگاه های بدنسازی ،استخر و سوناهای لاکچری می روید و در کنار چنین افرادی قرار می گیرید و با آن ها هم صحبت می شوید،حرف هایشان را می شنوید،از ایده هایشان استفاده می کنید،از اعتماد به نفسشان بهره می گیرید و بدون اینکه هزینه ای بپرپدازید آن ها  تجربیاتشان را در اختیارتان می گذارند،به شما آموزش می دهند،هر لحظه بر رشد و توسعه شخصی شما می افزایند و این آموزه ها بر سایر حوزه های زندگی شما اثر می گذراند.بدین ترتیب سطح شما در هر زمینه ای بالا می رود و ارزش ساعتی شما مدام در حال افزایش تصاعدی خواهد بود.

حال بیایید نگاهی به شیوه محاسبه ارزش ساعتی بیندازیم. اگر شما درآمد یک سالتان را تقسیم بر عدد 2000 کنید،ارزش یک ساعت شما بدست می آید. اگر درآمد سالیانه شما 24میلیون تومان باشد،ارزش ساعتی شما 1200تومان می شود. شاید بپرسیم عدد 2000 را از کجا آوردیم؟پاسخ این است:250 روز کاری و روزی 8 ساعت کار در برابر است با عدد 2000 (2000=8.250). حال ترجیح می دهید با یک ساعت تان چه کارهایی انجام دهید؟ کارهایی که ارزش آن بیشتر از 1200 تومان است یا کمتر؟ ترجیح می دهید وقت تان را با چه کسانی صرف کنید؟ آن هایی که برای شما ارزش افزوده خلق می کنند یا آن هایی که ارزش های شما را از بین می برند؟ اگر فروشنده ای هستید که همیشه از مشتری هایتان «نه» می شنوید،اشکال از شماست نه از مشتریان. آن ها فقط به شما «نه» می گویند. اگر از مشتریانتان می شنوید که پول ندارند،ولی برای دیگران پول دارند و اگر از مشتریانتان می شنوید به محصول شما نیاز ندارند،درست است،آن ها به محصول شما نیاز ندارند ،بلکه به محصول افراد دیگری نیاز دارند. آن هایی که محصولات اپل را می خرند به محصولات معمولی یا ارزان قیمت نیاز ندارند. اگر افراد پول داری را می شناسیدو می گویید به بیمه نیاز ندارند،کاملا اشتباه می کنید،این افراد بیش از افراد معمولی به بیمه نیاز دارند. آن ها ارزش پول را به خوبی می شناسند و از آن مهم تر ارزش های بیمه را به درستی درک کردند. آن ها اگر به بیمه اعتماد نداشتند،هرگز پول دار نمی شدند و به خوبی می دانند«نداشتن بیمه یعنی خودکشی مال». افراد پول دار حاضر نیستند با یک اشتباه سرمایه شان را از دست بدهند و بنشینند آه و ناله سر دهند. آن ها از کسانی بیمه نامه می خرند که مثل خودشان باشند،لاکچری فکر کنند،با لاکچری ها نشست و برخاست کنندو لاکچری عمل کنند.

حاشیه سود بیمه

چگونه حاشیه سود خود را در بیمه افزایش دهیم ؟کافی است کار های بی ارزش پایین را به دیگران بسپارید و کار هایی را انجام دهید که ارزش افزوده ی بالایی برای شما ایجاد می کنند. پول هایتان را جایی سرمایه گذاری کنید که ارزش بییشتری خلق کند،راهش را هم در هم صحبت شدن با لاکچری ها یاد می گیرید.

از خودتان بپرسید برای رسیدن به سودآوری بیشتر ار امروز:

1.چه کار هایی را بیشتر انجام بدهم؟

2.چه کارهایی را کمتر انجام بدهم؟

3.چه کار هایی را هرگز انجام ندهم؟

4.چه کارهای جدید را از همین الآن شروع کنیم؟

5.با چه کسانی بیشتر ارتباط برقرار کنم؟

6.با چه کسانی کمتر ارتباط داشته باشم؟

7.با چه کسانی ارتباطم را قطع کنم؟

8.با چه افراد جدیدی ارتباط برقرار کنم؟

9.چگونه کارهایم را بهتر انجام بدهم؟

10.چه کارهایی را انجام بدهم که تا کنون انجام نداده ام؟

11.و در نهایت چگونه از خودم یک شاهکار بسازم؟

مطمئن باشید پاسخ همه این پرسش ها را خودتان پیدا خواهید کرد و یاد خواهید گرفت چگونه پول،زمان و انرژی تان را در جا های ارزشمندتری سرمابه گذاری کنید تا در نهایت بتوانید به بهترین شکل از منابع طبیعت استفاده کنید و یاد بگیرید که چگونه حاشیه سود خود را در بیمه افزایش دهیم؟

در پایان از شما دوستان دعوت میکنم که جهت افزایش بهره وری و دانش خود در راستای تقویت شرکت بیمه ای خود از مقالات،دلایل شکست در فروش بیمه عمر ،آیا بیمه عمر حرام است؟ در جهت پاسخ گویی به برخی از مشتریان و اینکه چرا مشتری ها ما را دربیمه دور میزنند و چگونه سریع تر و راحت تر بیمه عمر بفروشیم بازدید فرمایید.

 

 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست